29 Temmuz 2008 Salı

Batman The Dark Knight

Sonunda beklenen Batman filmi vizyona girdi ve hayranlarının beğenisine sunuldu. Film daha montajlanmadan Heath Ledger'ın ölmesi hayranları çok heyecanlandırmıştı ve daha da bir hırsla bekleme süreci geçirildi. Açık söyleyeyim, fragmanlarda gördüğüm ve kahkahalarını duyduğum Joker tiplemesinden çok etkilenmiştim. Filmde daha uzun uzun seyredip irdeleyince aynı etkiyi yapmadığına kanaat getirdim. Herkes çok sevmiş, acayip bayılmış Ledger'a, ki çok başarılı. Ama fragmanlardaki o kısa süren ve en güzel repliklerden alınan parçalar daha çok etkiliyor insanı...Jack Nicholson ile Ledger'ın Jokerini kıyaslamak moda olduğu üzere ben de bunu yapayım. Kesinlikle Nicholson'dan daha iyi. Yaşlı kalıyordu o role, Joker daha genç ve biraz da sevimli kaçmıştı. Ledger tam oldu diye düşünüyorum. Serinin devam filmlerinde oynayıp çıtayı daha yukarı yükseltecekken öteki tarafa gitmesi üzücü oldu. Aslında bu rol için bir kişi daha uygun bence. Kendisini biraz sulu bulabilirsiniz fakat Batman Forever'daki Riddler, "aslında" Joker değildi de, neydi?
Batman'in geri planda kalması ve two face'in erken harcanması da filmin eksileri. Tommy Lee Jones geldi aklıma, tam bir soytarıydı, o kıyafetler falan...Gerçekten çok güzel bir Dent bulup da harcamak acı olmuş. Ledger'ın gerçek hayatta ölmesi gibi o da sanal olarak harcanmış. İnşallah 3. bölümden önce de Bale ölmez. Keaton'dan sonra en iyi dolduran o oldu. Yakışıklı olması da çizgi romanla daha iyi örtüşmesini sağladı.Zira Keaton biraz "hımbıl" bir tip, Wayne tam bir zengin piçidir, Christian Bale gibi koluna 2 değil 3 hatun takarak baloya girmesi absürd olur değil mi?
İnsanlarda Robin düşmanlığı seziyorum forumlarda yorumları okudukça...Neden bilmiyorum ama Batman Forever ve sonraki filmde de oynayan eleman -adını şimdi hatırlayamadım- oldukça iyi iş çıkartmıştı. Kostümü falan da en azından palyaço gibi değildi. Çizgiromanda Batman'e bak bir de Robin'e...Masa örtüsü artıklarından yapılmış gibi, yazıktır...Seriye robin'in de katılması hoşuma giderdi, en azından şizofrenliğine biraz gem vururdu Wayne...

Hiç yorum yok: